בית לוחמי הגטאות למורשת השואה והמרד על שם יצחק קצנלסון נוסד על ידי ניצולי שואה, מקימי קיבוץ לוחמי הגטאות, כדי לספר את סיפור ענותו ומאבקו לחיים של העם היהודי בימי מלחמת העולם השנייה. בית לוחמי הגטאות מחבר בין העולם היהודי על כל תפוצותיו וקהילותיו שהיה ונחרב לבין תקומת ישראל והכמיהה לחברה אנושית, דמוקרטית, סובלנית ושוחרת כבוד האדם.
בית לוחמי הגטאות, "הבית" בלשון מקימיו, הוא חלק מהמארג החברתי המגוון בגליל ובמדינת ישראל. ה"בית" הוא מרחב חינוכי, מוזיאלי ותיעודי המזמן שיח מושכל וביקורתי על העבר בהתייחסות להווה ולאתגרי העתיד, ובכך תורם לעיצוב תרבות זיכרון השואה.
בית לוחמי הגטאות מחויב לקידום תכניות חינוך בנושא השואה, להיות מקור השראה, מקום מפגש ובית לתנועות הנוער ולעוסקים בנושא זה, כחלק מרשת ישראלית ועולמית של ארגונים, מוזיאונים ומוסדות חינוך העוסקים בכך. בית לוחמי הגטאות שואף להיות גורם מניע למעורבות חברתית, למרד כנגד מעשי עוול באשר הם ולמאבק למימוש ערכים של חירות, צדק ושוויון במדינת ישראל ומעבר לה.